Acrobat Pro -kurssilla perehdytään PDF-tiedostomuodon ja sähköisten asiakirjojen moniin eri käyttömahdollisuuksiin sekä Acrobat Professional -ohjelman avulla tapahtuvaan pdf-tiedoston muokkaukseen ja käsittelyyn. Teemme kurssilla myös saavutettavia pdf-lomakkeita ja tutustumme sähköisiin allekirjoituksiin (eSign) sekä Adoben Document Cloud -pilvipalvelun tarjoamiin mahdollisuuksiin (mm. asiakirjojen tarkistuskierrokset).

Kurssi soveltuu hyvin myös InDesignin käyttäjille, jotka julkaisevat aineistoa pdf-muodossa verkkoon.

Sisältö: Pdf-tiedostomuoto ja sen käyttökohteet, Acrobat Professional -ohjelmiston osat, pdf-tiedoston tuottaminen ja muokkaus, tekstinkäsittely pdf-tiedostossa, sivujen käsittely, linkit ja kirjanmerkit, kuvien ja tekstin vieminen pdf-tiedostosta, painokelpoisuuden tarkistaminen ja korjaukset Acrobatissa, pdf-tiedostokoon optimointi, pdf-muotoinen asiakirjojen arkistointi (esim. sähköpostit), tekstintunnistus ja haku pdf-tiedostossa, asiakirjan tarkistuskierros ja kommentointityökalut, Document Cloud -pilvipalvelu, sähköiset lomakkeet ja lomakesuunnittelun periaatteet, Word- ja Excel-lomakkeiden muuntaminen pdf-lomakkeiksi, lomakekentät, lasketut kentät, toiminnalliset painikkeet, kelpoisuustarkistus, saavutettavat lomakkeet, lomakkeiden suojaus, eSign -sähköinen allekirjoitus.

Tavoite: Oppia hyödyntämään monipuolisesti Acrobat Pro -ohjelmaa ja pdf-tiedostomuotoa asiakirjojen jakeluun, arkistointiin ja sähköisiin lomakkeisiin.

Suositeltavat perustiedot: Kurssi on tarkoitettu aloittelijoille.

Kouluttaja: KTM Antti Ussa.

Kurssimateriaali: Adobe Acrobat Pro DC -opetusmoniste.

Kurssiohjelma:

9.15-16.00

  • Pdf-tiedoston tuottaminen ja työvälineet
  • Acrobat Distillerin tulostusasetukset
  • Pdf-tiedoston suojaukset
  • Pdf-tiedoston muokkaus
  • Tekstinkäsittely pdf-tiedostossa
  • Sivujen käsittely (korvaus, erotus, lisäys)
  • Linkit ja kirjanmerkit
  • Tiedostokoon optimointi
  • Pdf-muotoinen arkistointi (PDF/A)
  • Tekstintunnistus ja haku pdf-tiedostossa
  • Asiakirjan tarkistuskierros ja kommentointi-työkalujen käyttö
  • Document Cloud -pilvipalvelu
  • Sähköiset lomakkeet ja lomakesuunnittelun periaatteet
  • Word- ja Excel-lomakkeiden muuntaminen pdf-lomakkeiksi
  • Lomakekentät ja niiden ominaisuudet
  • Lasketut kentät ja toiminnalliset painikkeet
  • Syötetyn tiedon kelpoisuustarkistus
  • Lomakkeen suojaus ja käyttörajoitukset
  • Pdf-lomakkeen saavutettavuus
  • Sähköinen allekirjoitus – eSign
  • Soveltavia harjoituksia

Seuraavat avoimet kurssit:

Syksy 2024 Tampere, Dynamo Business Park

Dynamo Business Parkin koulutustilat sijaitsevat Tampereen keskustassa kävelymatkan päässä rautatie- ja linja-autoasemilta (katso kartta). Lähin pysäköintihalli on P-Ratina. Tampereen hotellitarjontaan voit tutustua täällä.

Hinta: 390 € (+alv 24%) sisältäen Acrobat Pro Käyttäjän oppaan (pdf) sekä runsaan buffee-lounaan ja iltapäiväkahvin.

Ilmoittautumislomake 

Varmista paikkasi kurssilla ja ilmoittaudu nyt. Kurssilla rajoitettu osallistujamäärä (enintään 8 kurssilaista).

Uutta! Voit osallistua nyt lähikoulutuksiimme myös etäyhteydellä Teamsin kautta. Etäyhteydellä näet ja kuulet kaikki samat asiat kuin lähikoulutuksessa olevatkin ja teet samalla tavalla kurssin harjoituksia. Voit osallistua keskusteluun ja esittää kysymyksiä. Etäyhteydellä osallistuvan hinta on 370 € (+ alv 24 %) sisältäen Acrobat Pro Käyttäjän opas -eKirjan (pdf).

Kurssi – FAQ

Kurssilaisten kommentteja Acrobat Pro -kurssista:

  • ”Sai vinkkejä omaan työhön eli voin soveltaa oppimaani.”
  • ”Asiantuntevaa, tarpeeksi havainnollista.”
  • ”Sain perustiedot ohjelmasta ja nyt voin alkaa harjoitella kotona. Materiaali on hyvä.”
  • ”Selkeä, johdonmukainen, vastasi hyvin ilmoitettua kurssisisältöä ja odotuksiani.”
  • ”Selkeät esimerkit ja itse tekeminen. Muutamaan mieltä askarruttaneeseen asiaan tuli työntekoa helpottavia ohjeita.”